ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הסכמי ממון

    הסכם ממון – למה חשוב שיהיה לכל זוג

    למי נועד הסכם ממון הסכם ממון

    הסכם ממון נועד לזוגות שהיחסים בניהם חזקים ויציבים, זוגות בעלי מודעות גבוה לעתידם ועתיד ילדיהם. אשר רוצים להימנע מפגיעה כלכלית מיותרת, וניהול הליכים משפטיים ארוכים ויקרים.

    נישואין היא שותפות ארוכת טווח בין בני זוג אוהבים שהחליטו לשזור את גורלם יחד ,להקים משפחה ולשלב ידיים לצורך התפתחות אישית והתבססות כלכלית.

    במהלך חיי הנישואין צוברים בני הזוג רכוש והתחייבויות משותפות. זה בא לידי ביטוי ברכישת דירת מגורים, הקמת עסק אחד או יותר על ידי מי מבני הזוג או במשותף, השקעות בנכסים פיננסיים כגון: מניות, תכניות חסכון, גמל, השתלמות ופנסיה, צבירת מוניטין עסקי ונכסי קרירה, וכן יצירת התחייבויות שונות כגון: אשראי, הלוואות ומשכנתא.

    לצערנו, על אף הרצונות הכנים והכוונות הטובות, לעיתים הדברים אינם מתממשים לפי התכנון והנישואין מגיעים לקיצם. הסכם ממון בדומה לפוליסות ביטוח למיניהן, נועד להעניק שקט נפשי בתקווה שלא יהיה צורך לעשות בו שימוש. הסכם ממון צריך שינוסח בהתאמה אישית  באופן המשקף את טובת בני הזוג במקרה של גירושין , במטרה למנוע הליכים משפטיים ארוכים ויקרים, פגיעה כלכלית הרסנית ומיותרת ושמירה על ההון המשותף מתוך אחריות לעתידכם ועתיד ילדכם.  

    מה קורה כשאין הסכם ממון בין בני זוג?

    חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973 חל אך ורק על זוגות נשואים , או שעומדים להינשא.

    מכאן שזוגות ידועים בציבור ואחרים אינם באים בגדרו של חוק זה (ראה הסכם ידועים בציבור).

    החוק קובע כי אם לא עשו בני הזוג הסכם ממון, ואם עשו- במידה שההסכם אינו קובע אחרת, יחשבו כמסכימים להסדר איזון משאבים.

    משמעותו של איזון משאבים- אם יחליטו בני הזוג להתגרש, זכאי כל אחד מהם למחצית משווי כלל הרכוש המשותף, לרבות זכויות עתידיות לפנסיה, פיצויי פרישה, קרנות השתלמות, קופות תגמולים וחסכונות.

    עוד נקבע בחוק יחסי ממון מהם נכסים שלא יאוזנו (לא יחולקו) בין בני הזוג והם:

    1. נכסים שהיו להם ערב הנישואין או שקיבלו במתנה או בירושה בתקופת הנישואין
    2. גמלה המשולמת לאחד מבני הזוג על ידי המוסד לביטוח לאומי, או גמלה או פיצוי שנפסקו או מגיעים על פי חיקוק לאחד מבני הזוג בשל נזק גוף, או מוות.
    3. נכסים שבני הזוג הסכימו בכתב ששווים לא יאוזן ביניהם.

    ישנם מצבים בהם עלול בית המשפט לראות בנכסים שהיו לאחד מבני הזוג ערב הנישואין או שהתקבלו במתנה או בירושה כנכסים ברי איזון בעת גירושין. לכן כדאי להתייעץ ולערוך הסכם ממון שימנע תקלה משפטית.

    כיצד הסכם ממון מקבל תוקף משפטי?

    חוק יחסי ממון קובע כי הסכם בין בני זוג המסדיר יחסי ממון ביניהם ושינוי של הסכם כזה, יהיו בכתב. הסכם ממון וכן שינוי של הסכם , טעונים אישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית דין דתי שלו סמכות השיפוט בענייני נישואין וגירושין של בני זוג.

    האישור יינתן רק לאחר שנוכח בית המשפט או בית הדין, שבני הזוג עשו את ההסכם או השינוי בהסכמה חופשית ובהבינם את משמעותו ואת תוצאותיו. הסכם ממון שנכרת לפני הנישואין יכול שיאומת בפני נוטריון, ובלבד שהנוטריון נוכח שבני הזוג הניצבים בפניו עשו את ההסכם בהסכמה חופשית ובהבינם את משמעותו ותוצאותיו.

    מכאן  שרק שלפני הנישואין ניתן לאמת הסכם ממון בפני נוטריון, ולאחר הנישואין יש לאשר הסכם ממון בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הדתי.

    מתי חשוב לערוך שינויים בהסכם ממון?

    מומלץ לערוך שינוי של הסכם ממון קיים, לפני שעומד לחול שינוי ממוני משמעותי שאינו היה ידוע או שלא ניתן היה לחזותו בעת עריכת הסכם הממון הקיים. לדוגמא: הקמת עסק חדש, כניסה לשותפות עסקית, קבלת מתנה או ירושה, מעבר דירה לחו"ל לצורך עבודתו של אחד מבני הזוג ועוד.

    חשיבות עריכת הסכם ממון וצוואה בנישואין פרק ב'

    בנישואין פרק ב' מגיע כל אחד ואחת מבני הזוג עם ילדים, קרירה ורכוש. לכן קיימת חשיבות מאוד גדולה בשמירה על הרכוש הקיים למען עתידכם ועתיד ילדכם. מומלץ לא להסתפק בהסכם ממון בלבד אלא לשלב גם צוואה. יש לזכור כי בהעדר צוואה בעת פטירה, בן או בת הזוג יירשו מחצית מכל רכושכם, בכך עלול להיווצר מצב שרצונכם להוריש את רכושכם למי שהנכם חפצים, עלול להיפגע.

    מחיר של הסכם ממון

    שכר טרחת עורך דין להכנת הסכם ממון נגזר ממורכבות העבודה, מספר הפגישות, והיקף הרכוש שבבעלות כל אחד מבני הזוג, והדרך בה מעוניינים בני הזוג לאשר את הסכם הממון (בית משפט או נוטריון).

    פנו אלינו בכל שאלה או הבהרה וכן לקבלת הצעת מחיר מותאמת עבורכם.

    יתרונו של משרדנו

    עורך דין רפאל בן עזרא (חשבונאי ויועץ מס, מנהל תיקי השקעות, מגשר) בעל ידע וניסיון של 28 שנים בעולם הכלכלה והפיננסים, מתמחה בעריכה ותכנון של הסכמי ממון בהתאמה אישית לזוגות לפני נישואין, זוגות במהלך נישואין, ובפרט זוגות מעולם העסקים והקריירה.

    אם אתם יזמים עם שאיפות להתפתח בעולם העסקים, בעלי מקצועות חופשיים הצופים התפתחות מקצועית עתידית, הסכם ממון נועד בשבילכם ולמען עתידכם.

    נשמח לסייע לכם לשמור על ההון המשותף

    לחץ/י כאן להשארת פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    "המידע המוצג בדף זה הינו כללי,
    ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי".

    עורך דין להסכם ממון

    לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ומקיף
    פנה/י אלינו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות >>

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר





      מידע נוסף בנושא

      המשמעות של הסכם ממון מותאם אישית

      הסכם ממון צריך שינוסח בהתאמה אישית  באופן המשקף את טובת בני הזוג במקרה של גירושין , במטרה למנוע הליכים משפטיים ארוכים ויקרים, פגיעה כלכלית הרסנית ומיותרת ושמירה על ההון המשותף מתוך אחריות לעתידכם ועתיד ילדכם.  המשמעות של הסכם ממון הוא שניתן לתת לו תוקף של פסק דין , ואז הוא הופך למסמך מחייב. הסכם ממון ללא תוקף של פסק דין הוא כמו חוזה רגיל. כאשר מתגלע סכסוך בין בני הזוג לגבי יישום ההסכם, אזי יאלצו לפנות לבית המשפט כדי שבית המשפט יכריע לגביו.

      מתעניינים בעריכת הסכם ממון? פנו למשרד עו"ד רפאל בן עזרא וקבלו את כל המידע הרלוונטי לכם ולמקרה הספציפי שלכם.

      "המידע המוצג בדף זה הינו כללי, ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי".

      החשיבות של קבלת ייעוץ פרטני של עורך דין הסכם ממון

      כאשר בני זוג מגיעים לעורך דין להסכמי ממון במטרה לערוך הסכם, עורך הדין לומד מהם על אורח חייהם, על הקריירה, שאיפות, גידול ילדים , רכוש שצברו לפני הנישואין, ירושות שעתידים לקבל, והדבר החשוב ביותר זה , אם חלילה יגיעו למצב של גירושין, מה הדרך הנכונה לעשות זאת. עורך דין הסכם ממון יכול לבקשת בני הזוג להכין מראש הסכם גירושין עתידי שישולב בהסכם הממון, בו יהיו מפורטים הוראות מלאות על חלוקת רכוש, מזונות, הסדרי ראייה ועוד. מהלך מסוג זה יכניס וודאות לחייהם, ואף לשפר את מערכת היחסים בניגוד למה שנהוג לחשוב. עורך הדין יקיים פגישות גם באופן נפרד עם כל אחד מבני הזוג , כדי ללמוד ממנו את הדברים החשובים לו, הנושאים שמהם חושש ועל איה אינטרסים חשוב לו להגן. מכאן החשיבות בקבלת ייעוץ פרטני של עורך דין הסכם ממון, שיודע איך לבנות עבורכם את ההסכם הנכון והמתאים לכם במיוחד.

      עורך דין הסכם ממון

      הסכם ממון הפך בשנים האחרונות למסמך משפטי כמעט חובה עבור כל זוג שעומד להינשא. הסכם ממון נועד לזוגות בעלי מודעות גבוה לעתידם הכלכלי ועתיד ילדיהם, אשר רוצים להימנע מפגיעה כלכלית מיותרת, וניהול הליכים משפטיים ארוכים ויקרים במקרה חלילה של גירושין. הסכם ממון נועד להגן על רכוש שצברתם לפני תחילת הקשר הזוגי, או אף רכוש שנצבר לאחר הנישואין כאשר בני זוג רוצים לשמר לעצמם שליטה בעסק מסוים או בנכסי קריירה ומוניטין אישיים. גם כאשר מדובר בזוגיות פרק ב' להסכם ממון יש חשיבות מכרעת שכל אחד מבני הזוג ישאף לשמר את ההון שצבר לפני הזוגיות החדשה.  עורך דין הסכם ממון מסייע לבני זוג לערוך את ההסכם המתאים לצרכיהם האישיים והייחודיים, לרבות חשיבה על הסכם גירושין עתידי המשולב בהסכם הממון.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין