ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הקמת חברה

     

    הקמת חברה נכון להיום מתבצעת ברוב המקרים באופן מקוון באתר רשם החברות. ניתן להקים חברות יחיד וכן חברה עם מספר בעלי מניות. כמו כן ניתן להקים חברה שבעלי המניות שלה הם חברה אחרת, לדוגמא: שתי חברות מעוניינות להקים מיזם קבלני משותף והן מקימות חברה משותפת לצורך כך. 

    ההכנות להקמת החברה משלב הרעיון , היזמות , התוכנית העסקית  ועד רישום החברה בפועל, וכן הפעולות הנדרשות לאחר הקמת החברה, מצריך ליווי מקצועי שוטף של עורך דין וזאת במטרה להקים את החברה בדרך הנכונה ביותר עבור בעלי המניות. שינוי סטטוס של עסק קיים או שותפות קיימת לחברה בע"מ, מצריך גם כן הכנות והתאמות למצב החדש.

     

    דגשים חשובים בהקמת חברה

    בהקמת חברה חדשה נדרשת חשיבה הצופה פני עתיד, לכן יש לתת דגש לנושאים הבאים:

    •  רישום נכון של הון המניות – מותאם להקצאה או מכירה עתידית לשותפים נוספים ומשקיעים.
    • הכנת תקנון מותאם לחברה – התקנון הנו מעין חוקת החברה הקובע את דרכי פעולתה ומוגש לרשם החברות כחלק ממסמכי ההקמה ותוקפו מיום התאגדותה של החברה. תקנון החברה צריך לכלול את הפרטים הבאים: שם החברה, מטרות החברה, פרטים בדבר הון המניות הרשום, לרבות מספרי המניות וסוגיהן ופרטים בדבר הגבלת אחריות של בעלי המניות. שאר הסעיפים ניתנים להתאמה לצרכים הייחודיים של החברה המוקמת. לכן מומלץ לערוך תקנון תוך התחשבות בתחומי העיסוק, גיוס כספים, השקעות הון וחלוקת רווחים, מינוי בעלי תפקידים, זכויות חתימה והצבעה, העברת מניות, פירוק וקריטריונים נוספים.
    • הסכם מייסדים  – מומלץ להכין הסכם מייסדים בתחילתה של ההתקשרות להקמת מיזם עסקי משותף, כדי להגן על זכויות השותפים, פעילות יזמית טרם הקמת החברה, קניין רוחני, מוניטין, סודות מסחריים ובניית מנגנון ליישוב סכסוכים. (להרחבה ראה "הסכם מייסדים").

    מי כשיר להקים חברה?

    זכות ההתאגדות היא זכות יסוד, מכאן שכל אדם רשאי לייסד חברה, ובלבד שאף מטרה ממטרות החברה אינה נוגדת את החוק, אינה בלתי מוסרית או אינה נוגדת את תקנות הציבור.

    מי אינו כשיר להקים חברה – מי הוכרזו כמוגבלים באמצעים או פושטי רגל על ידי ההוצאה לפועל, וכן בעלי המניות או הדירקטורים הרשומים בחברה קיימת, שהוכרזה מפרת חוק על ידי רשם החברות.

    המסמכים הנדרשים להקמת חברה

    אתר רשם החברות מאפשר היום במקרים בהם בעלי המניות הם אזרחים ישראלים, להקים את החברה ע"י עורך דין מרחוק כאשר החתימה על מסמכי החובה של הקמת החברה מתבצעים באופן דיגיטלי. כל שבעלי המניות צריכים לעשות זה לבצע הרשמה לאתר הזדהות לאומית . לאחר שעורך הדין מקים את החברה, על בעלי המניות להיכנס לאתר רשם החברות עם שם המשתמש והסיסמא של ההזדהות הלאומית, שם תחכה להם הודעה כי עליהם לחתום דיגיטלית על המסמכים המופיעים בהודעה.

    מה צריך להכין מראש לצורך הקמת חברה?

    • בחירת שם החברה – יש לבחור שלושה שמות מוצעים לחברה בעברית ובאנגלית כאשר השם הראשון ברשימה הוא השם המועדף. שימו לב כי שם דומה לחברה קיימת יכול להיפסל משימוש ע"י רשם החברות.
    • פרטי בעלי המניות – כפי שמופיעים בתעודת הזהות, לרבות כתובת פרטית, טלפון נייד, דוא"ל פרטי.
    • פרטי החברה המוקמת -תיאור קצר של עיסוק החברה, כתובת רשמית של החברה, דוא"ל רשמי שישמש את החברה, טלפונים של החברה.
    • תשלום אגרה בהקמת חברה – במהלך הקמת החברה ניתן לשלם את האגרה בסיום התהליך, או לשלם את האגרה בנפרד באתר התשלומים ולהעביר לעורך הדין עותק של הקבלה.

    יתרונות ההתאגדות כחברה

    לניהול עסק במסגרת של חברה בע"מ קיימים יתרונות רבים:

    • הגבלת אחריות – חבותו של בעל מניות כלפי החברה מוגבלת לסכום המניות שהוקצו לו. נכסיו הפרטיים של בעל מניות בחברה מוגנים כלפי צד שלישי וגם כלפי החברה. חריגים לכלל:
    • חתימה על ערבות אישית של בעל מניות כלפי צד שלישי.
    • הרמת מסך: סעיף 6 לחוק החברות – בית המשפט רשאי לייחס חוב של חברה לבעל מניות שלה במקרים חריגים כגון: שימוש בלתי ראוי באישיות משפטית, באופן שיש בו כדי להונות אדם או לקפח נושה של החברה, באופן הפוגע בתכלית החברה ותוך נטילת סיכון בלתי סביר באשר ליכולתה של החברה לפרוע את חובותיה.
    • היבטי מיסוי – ככל שרווחי העסק גבוהים יותר, קיים יתרון להתנהלות במסגרת חברה בע"מ.
    • היבטים חשבונאיים – חברה מחויבת בהנהלת חשבונות כפולה, ובעריכת מאזן מבוקר על ידי רואה חשבון, מה שהופך את ספרי החברה לאמינים ושקופים יותר. ממאזן החברה ניתן ללמוד על רכושה והתחייבויותיה, הונה העצמי , תזרים המזומנים, שווי החשבונאי של החברה וחוסנה הפיננסי. מידע זה חשוב הן לבעלי המניות והן למשקיעים.
    • ישות משפטית עצמאית – לחברה קיום משפטי עצמאי ונפרד מזה של בעלי מניותיה, מכאן שחברה יכולה לתבוע ועלולה להיתבע גם על ידי בעלי מניותיה או על ידי אלו הפועלים בשמה.
    • ישות משפטית סחירה – ניתן לרכוש ולמכור חברה או חלקים ממנה על ידי העברת מניות מאחד לשני בקלות וביעילות.

     

    יתרונותיו של משרדנו ברישום וליווי חברה

    מעבר להיבטים המשפטיים, למשרדנו ניסיון וידע בתחומי החשבונאות, מיסוי, השקעות פיננסיות, יבוא ויצוא, מימון, ליווי עסקי ויישוב סכסוכים עסקיים. אנו מספקים ללקוחותינו תמונה מלאה יותר לגבי כדאיות הקמת החברה, סיכויים וסיכונים בהתאם לרמת הפעילות וההשקעה הנדרשת, ולאחר הקמת החברה, מתן ייעוץ וליווי משפטי שוטף.

    ניסיוננו בגישור ביישוב סכסוכים עסקיים, מאפשר לנו לסייע ללקוחותינו במציאת פתרונות ליישוב סכסוכים מכל סוג עוד בהתהוותם, ובכך לאפשר למייסדים להתרכז בפיתוח העסק והצלחתו.

    "המידע המוצג בדף זה הינו כללי,
    ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי".

    מעוניין להקים חברה?

    לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ומקיף
    פנה/י אלינו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות >>

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין